Seikkailut Pieksämäen seudun ja Keski-Savon matkailun ihmeellisessä maailmassa ovat vieneet vuosien varrella monenlaisiin palavereihin, tapaamisiin ja istuntoihin. On yksi asia, johon tuntuu törmäävän aina uudelleen ja uudelleen kun keskustelee matkailusta tai tapahtumista ihmisten kanssa. Se on Kymmenen Uutisten loppukevennys.
Kymmenen Uutisten loppukevennys tuntuu olevan monelle matkailun ja markkinoinnin ideanikkarille jonkinlainen graalin malja. Matkailukohteita ja tapahtumia ideoidessa lähtökohtana ja joskus jopa tärkeimpänä vaikuttimena tuntuu olevan se, että pääsisikö tällä jutulla Kympin Uutisiin. Ok, ainahan on hyvä olla jokin tavoite. Mutta miksi aina juuri se hitsin loppukevennys?
Muutaman minuutin huumoripläjäyksen tuoma pieni julkisuus parinkymmenen minuutin liikenneonnettomuuksien, politiikan sotkujen, VR:n ongelmien ja väkivaltarikosten jatkona ei kauheasti lämmitä. Suurin osa katsojista on sen unohtanut jo ennenkuin seuraava mainoskatko on ohi.
Aku Ankkani hyvin lukeneena voisin silti ehdottaa, että mitä jos yrittäisimme turhien loppukevennykseen pääsy-yritysten maailmanennätyksellä loppukevennykseen tai järjestäisimme loppukevennysideoinnin MM-kisat?